soffan

Har suttit här en hel jävla kväll och bara tråkat... känns ju mindre bra : (
Men imorgon blire ändring på det. Då ska jag ... hmm... eventuellt dricka alkohol tillsammans med min gode vän Saara innan kärringen ska åka : ( . Hon ska till norrland... När faen ska jag få åka till norrland??
Jag kommer aldrig komma ditt : ( ..

Blev iallafall klar med texten om Trooya... Tror den räcker. Inte säker ännu. De lär ju visa sig.


 
Lilla Trooya är en underbar katt som gjort väldigt stora framsteg här hemma.
När hon kom hitt fick hon och hennes syster bo på toaletten. Då dom var rädda och inte vana att bo inne, dom hittades ute nere i Ronneby.
Inne på toaletten var det litet, mörkt & lungt. Men efter ett tag så fick dom flytta till köket där dom bodde ensamma ett bra tag, då jag inte visste hur dom skulle reagera på våran andra hon katt Svea, men en dag så fick dom träffas, det gick hur bra som helst. Sedan dess har dom fått vara i hela lägenheten vilket har funkat hur bra som helst.
Trooya vart en helt annan katt sen dagen dom fick träffas, idag, är hon framme och leker, äter,(sköter lådan jätte bra också) och gör sina nattrutiner på dagen också. Nu är hon som vilken ungkatt som helst.
Hon vågar komma fram och äta godis ur händerna och bli klappad lite granna, iallafall av mig ( stödmatte ) .
"Stödhusse" är fortfarande väldigt läskig och hon gömmer sig när han är här. Men annars är hon framme konstant. Ibland kan hon även sova i sängen eller soffan tillsammans med mig.
Hennes favorit syssla är att leka med bollen, hon har utsett sin lekboll, men även att leka med Svea  i lekröret.. Klösträdet är något som används flittigt här hemma.
Hon kan vara rädd för snabba rörelser men kommer ofta fram väldigt fort, även högtljud, med grova röster.
Små barn är fortfarande lite läskiga, och hon håller sig helst på avstånd från dom.. Precis som mot "stödhusse".

Idag, funkar allt som en rutin här hemma.. åh hon är världens gladaste katt.
Hon lyssnar när man pratar med henne eller ropar, och har lärt sig vad ordet SMAKA är för något. Då brukar hon sitta brevid soffan ganska så fort. : ) . Hon tycker om att kolla vad som händer runt om här hemma, och är en väldigt stark och modig katt, som älskar att flörta..

Tror att Trooya skulle trivas som inne katt hos ett lite äldre par.. Samt gärna med en katt vän : )

Så vart det. Hoppas bara att Emma också tycker om den : ) ..
Med lite bilder och så där : ) . Så ligger hon snart på deras hemsida. http://www.kks.nu

Neej nu ska jag gå och ta mig en cigg, hoppa in i duschen och vara allmänt slö..
För detta är typ dö tråkigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0